1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. طراحی سایت
  6. /
  7. سیستم مدیریت محتوا ؛...

سیستم مدیریت محتوا ؛ مدیریت ساده محتوای وب

آشنایی با سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یا CMS برنامه رایانه ای برای مدیریت ساده محتوای وب می باشد. کاربر با نصب این برنامه می تواند بدون نیاز به دانش برنامه نویسی صفحات وب را که شامل متن، گرافیک، عکس، ویدئو، صدا و کد است را به آسانی از طریق پنل های مدیریتی موجود در سیستم ایجاد و منتشر نماید.

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا

* تجربه برنامه نویسی وب ندارید؟ مشکلی نیست!

سیستم های مدیریت محتوا، برای کاربرانی ساخته شده است که تجربه برنامه نویسی کمی دارند. هنگامی که وب سایت شما به طور کامل توسط یک متخصص طراحی وب توسعه داده شد ، شما می توانید به آسانی محتوای وب خود را مدیریت کنید.

محتوای وب شما ، مانند تصاویر و متن ، می تواند به راحتی در صفحات خاصی درج و بارگذاری شود و در ویرایشگر محتوا شبیه به Microsoft Word طراحی شود.

* همکاری و دسترسی آسان

سیستم های مدیریت محتوا به چندین نفر اجازه می دهد نه تنها به وب سایت شما دسترسی داشته باشند ، بلکه به راحتی در پروژه های مختلف با شما همکاری کنند. با استفاده از بخش مدیریت کاربران و حساب ها شما میتوانید به افراد دسترسی های مختلف ارائه دهید، به عنوان مثال می توانید چندین حساب را برای مدیریت محتوا ایجاد کنید تا آن ها بتوانند محتواهای سایت را مستقیماً از رایانه ها یا دستگاه های خود اضافه ، ویرایش یا به روز کنند.

سیستم مدیریت محتوا همچنین همه محتوای آنلاین شما را برای شما در یک مکان ذخیره می کند و این محتوا برای همه افرادی که به وب سایت دسترسی دارند در دسترس است ، به این معنی که دیگر نیازی به ارسال چندین فایل مختلف برای افراد مختلف نیست. کافیست یک اینترنت و دستگاه مانند رایانه، تبلت یا موبایل داشته باشید تا بتوانید در هر کجا که هستید به سایت و محتواهای آن دسترسی داشته باشید.

* هسته، افزونه، قالب و شخصی سازی

سیستم های مدیریت محتوا معمولا از یک هسته اصلی تشکیل شده است. این هسته امکانات ابتدایی برای مدیریت محتوا و ارتباط اجزا مختلف در سیستم را فراهم می کند. همچنین سیستم های مدیریت محتوا از دو بخش قالب و افزونه پشتیبانی می کنند.

قالب امکان استفاده و شخصی سازی ظاهر سیستم را می دهد و شما به راحتی می توانید ظاهر سایت خود را زیبا، جذاب و کاربرپسند نمایید.

افزونه نیز امکان اضافه نمودن امکانات جدید به سامانه را فراهم می کند. افزونه ها با اضافه شدن به وب سایت شما می توانند قابلیت های بیشتری برای توسعه بخش فروشگاه، افزودن فرم های تماس و … اضافه کنند.

* امنیت

در دنیای امروز ، آخرین چیزی که هرکسی می خواهد این است که وب سایت آنها هک شود ، به ویژه صاحبان وب سایت های تجارت الکترونیک. وب سایت ها می توانند آسیب پذیر باشند و اغلب توسط هکرها مورد سرقت اطلاعات شخصی قرار می گیرند.

با این حال ، سیستم های مدیریت محتوا به طور مداوم توسط توسعه دهندگان آن و دانشمندان کامپیوتر آزمایش می شوند تا از کاربران در برابر هر گونه تهدید امنیتی احتمالی محافظت کنند. علاوه بر این ، افزونه ها و ابزارهای بی شماری در دسترس هستند که به صورت جداگانه برای افزایش امنیت وب سایت شما طراحی شده اند.

* صرفه جویی در زمان و هزینه

طراحی سیستم اختصاصی می تواند زمان بسیاری را از شما بگیرد، همچنین به دلیل اینکه نیاز به پشتیبانی دائم و به روزرسانی امری حیاتی در آن می باشد هزینه های بسیار بالایی برای پیاده سازی آن وجود دارد.

با سیستم های مدیریت محتوا شما می توانید معمولا بدون صرف هزینه یا با هزینه بسیار پایین و ظرف مدت کمتر از دو هفته یک سایت برای خودتان راه اندازی کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید !
تیم فناوری اطلاعات آرکین، با افتخار به عنوان همراه اصلی در حوزه‌های پشتیبانی فنی و...
آیا می‌خواهید وبسایتی بی‌نظیر و کاملاً اختصاصی داشته باشید؟ تیم فناوری اطلاعات آرکین با استفاده...
آیا تصویر ایده‌آل اپلیکیشن دسکتاپ و موبایل خود را دارید؟ تیم فناوری اطلاعات آرکین با...
تیم فناوری اطلاعات آرکین با افتخار اعلام می‌کند که طراحی سایت‌های وردپرس را به یک...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *